Wednesday, August 18, 2010

Assalammualaikum..

Salam sejahtera semua..

Lama tak update blog aku ni, almaklumlah sejak dua menjak ni da makin bz lak katenye..Bz dengan status ku sebagai seorg isteri solehah,cewah.. bz dgn anak , dgn keje yg melambak kt ofc nunnnnn.. emm.. macam2 hal..
Lupa nk citer lak, sebenrnye aku baru menimang baby, tapi takla baru sgt, awal jun yg lepas. Bercuti 2 bulan memang memenatkan dan seronok pn ye gak.. penatnye sbb melayan anak ku yg comei tu .. Untuk pengetahuan sume , aku bersalin kut"tingkap" , itu nama timangannye .. kalo ikut kamus maksudnye " operate".hehehhehe.... hadoi... sakitnye datang pas operate.. azab gak nk bgn.. nk menjaga perutku yg satu ni memang le payah.. biasala org operate ni kna berpantang mcm2 .. alhamdulilah, dapat gak aku turuti pantang tu dgn jaya nye.. Hari2 menghadap ikan haruan , smpai ikan tu da muak tgk aku.. hehhe..
Hari berpantangku bermula di umh mertua, nape umh mertua?? sbb aku anak yatim piatu .. sedih hati ni arwah mak dgn ayah aku tak dpt tgk cucu dia yg last ni..macam semua org, aku ni sbnrnye tak betah duk umh mertua, bkn benci atau tak suka , cume tak betah.. rasa nk balik je umh sndiri. tapi bertahan je la.. tahan sebulan je.. belum habis pntang kaki aku ni ligat nk balik umh sndiri gak. akhirnye balik juga aku ke umh aku.
menguruskan sendiri anak disamping menjaga diri sndiri memang teruk..sakit..penat.. dan mcm2 lagi la..tapi ku kuatkan hati ni gak.. biar bdn sakit jgn anak..tp kalo bdn sakit sian lak anak nk mnum susu nanti susah..emmm...
Bila da ada anak ni , secara otomatik diri aku berubah.. sedar tanggungjawab yg besar sedang aku pikul.mcmana nk didik anak, nk besarkan dia , mkn mnum dia.. semua bermain dlm kepala otak aku yg kecik ni.. serabut ..tapi semua akan hilang bila tgk muka anak aku ni.. sejuk hati...

2 comments:

  1. salam
    congrate dah bergelar seorang IBU....mmg penat tp bila kita tengok wajah si comel tu...sure hilang penat kan.......

    ReplyDelete
  2. emm... rasa hilang sume .. tp memang dugaan jadi ibu muda ni..

    ReplyDelete